Pytania i odpowiedzi
Pytania dotyczące funkcjonalności aplikacji
- 1. Czy istnieje konieczność instalowania aplikacji PARP HR eSkills Manager?
2. Jakie szkolenia dostępne są w bazie aplikacji?
3. Czy do korzystania z aplikacji konieczny jest dostęp do internetu?
4. Czy mogę korzystać z aplikacji na smartphonie/tablecie/urządzeniu mobilnym?
5. Nie ma interesującego mnie szkolenia, czy mogę złożyć na nie zamówienie?
6. Czy mogę wykorzystać z aplikację PARP HR eSkills Manager w wewnętrznym systemie informatycznym mojej firmy?
7. Chcę ocenić szkolenie, czy mogę to zrobić?
8. Jak znaleźć najodpowiedniejszy kurs?
9. Mam określony budżet na szkolenia, czy aplikacja PARP HR eSkills Manager pomoże mi go optymalnie rozplanować?
10. Chcę oszacować koszt szkoleń zanim do nich przystąpię/przystąpią do nich moi pracownicy, czy jest to możliwe w PARP HR eSkills Manager?
11. Moi pracownicy rozwijają się, czy mogę otrzymać raport o ich postępie?
12. Zapisałem(am) się na szkolenie, czy aplikacja powiadomi mnie o zbliżającym się terminie jego rozpoczęcia?
13. Chcę się podzielić moją opinią o programie/projekcie/innej kwestii, czy jest jakieś miejsce w którym mogę to zrobić?
Pytania ogólne
- 14. Co to jest SaaS?
15. Czym jest chmura internetowa?
16. Czym jest aplikacja webowa/internetowa?
17. Czym jest platforma mobilna?
18. Co to jest zarządzanie wiedzą?
19. Co to jest zarządzanie zmianą?
20. Czym jest wieloplatformowy dostęp?
21. Co to jest ICT?
22. Kim są użytkownicy?
23. Kim są odbiorcy?
24. Czy można korzystać z aplikacji nie biorąc udziału w projekcie?
25. MŚP: co oznacza ten skrót?
26. Kto jest twórcą aplikacji PARP HR eSkills Manager, pod czyim jest patronatem?
27. Czy jest to projekt komercyjny?
28. Czy w firmach bez działu HR da się wykorzystać PARP HR eSkills Manager?
29. Jakie wymagania muszę spełnić, by wziąć udział w projekcie?
30. Czym jest ścieżka kompetencyjna?
31. Czym jest luka kompetencyjna?
32. Czy dane mojej firmy są bezpieczne w PARP HR eSkills Manager?
Kontakt
Pytania dotyczące funkcjonalności aplikacji
1. Czy istnieje konieczność instalowania aplikacji PARP HR eSkills Manager?
Wróć do pytań
Nie ma takiej konieczności, PARP HR eSkills Manager jest aplikacją internetową, co oznacza, że dostęp do narzędzia uzyskuje się poprzez stronę internetową bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej. Można jednak instalować stosowne aplikacje na platformy mobillne (smartphony, tablety).
Wróć do pytań
2. Jakie szkolenia dostępne są w bazie aplikacji?
Wróć do pytań
Projekt zajmuje się szkoleniami ICT (tzw. teleinformatyka, ang. Information and Communication Technologies), w bazie aplikacji znajdą się zatem odpowiednie szkolenia z zakresu np. bezpieczeństwa informatycznego, informatyki biznesowej, marketingu internetowego, itp.
Szkolenia te dostarczane są przez dostawców szkoleń z całej Polski (mogą się zdarzyć również szkolenia spoza kraju), nie zaś tylko realizatora projektu.
W bazie można będzie znaleźć zarówno szkolenia stacjonarne (wymagające stawienia się uczestnika w konkretnym miejscu), jak też e-learningowe (przeprowadzane za pośrednictwem Internetu, więc nie wymagające stawienia się uczestnika w konkretnym miejscu).
Szkolenia te dostarczane są przez dostawców szkoleń z całej Polski (mogą się zdarzyć również szkolenia spoza kraju), nie zaś tylko realizatora projektu.
W bazie można będzie znaleźć zarówno szkolenia stacjonarne (wymagające stawienia się uczestnika w konkretnym miejscu), jak też e-learningowe (przeprowadzane za pośrednictwem Internetu, więc nie wymagające stawienia się uczestnika w konkretnym miejscu).
Wróć do pytań
3. Czy do korzystania z aplikacji konieczny jest dostęp do internetu?
Wróć do pytań
Tak, PARP HR eSkills Manager jest aplikacją internetową. Bez dostępu do Internetu nie można korzystać z tego narzędzia.
Wróć do pytań
4. Czy mogę korzystać z aplikacji na smartphonie/tablecie/urządzeniu mobilnym?
Wróć do pytań
Tak, będzie możliwe jest korzystanie z PARP HR eSkills Manager na urządzeniach mobilnych bezpośrednio z poziomu przeglądarki internetowej lub też za pomocą dedykowanych aplikacji na tego typu platformy. Wciąż jednak wymagane jest połączenie z Internetem.
Wróć do pytań
5. Nie ma interesującego mnie szkolenia, czy mogę złożyć na nie zamówienie?
Wróć do pytań
Tak, będzie istniała możliwość zgłaszania zapotrzebowania na nowe (lub w danym momencie niedostępne) szkolenie do systemu. Na zgłoszenie to odpowiedzą dostawcy szkoleń i to od nich będzie zależeć czy takie szkolenie powstanie (zostanie uruchomione).
Wróć do pytań
6. Czy mogę wykorzystać z aplikację PARP HR eSkills Manager w wewnętrznym systemie informatycznym mojej firmy?
Wróć do pytań
Aplikacja działa na zasadzie chmury internetowej, konieczne jest więc połączenie z Internetem, by narzędzie mogło działać. Planowane jest jednak udostępnienie API, by można ją było zintegrować z wewnętrznym systemem firmowym.
Wróć do pytań
7. Chcę ocenić szkolenie, czy mogę to zrobić?
Wróć do pytań
Tak, będzie możliwa ocena zarówno opisowa jak i punktowa dla wszystkich przebytych szkoleń.
Wróć do pytań
8. Jak znaleźć najodpowiedniejszy kurs?
Wróć do pytań
System sam zaproponuje najodpowiedniejszy kurs biorąc pod uwagę kompetencje pracownika. Będzie możliwe również samodzielne wybieranie z bazy dostępnych szkoleń, np. za pomocą wyszukiwarki szkoleń.
Wróć do pytań
9. Mam określony budżet na szkolenia, czy aplikacja PARP HR eSkills Manager pomoże mi go optymalnie rozplanować?
Wróć do pytań
Tak, dzięki inteligentnemu systemowi planowania budżetu przeznaczonego na szkolenia, system pomoże wybrać najlepsze kursy tak, by w jak największym stopniu odpowiadały pracodawcy.
Wróć do pytań
10. Chcę oszacować koszt szkoleń zanim do nich przystąpię/przystąpią do nich moi pracownicy, czy jest to możliwe w PARP HR eSkills Manager?
Wróć do pytań
Tak, dzięki inteligentnemu systemowi planowania budżetu przeznaczonego na szkolenia, system obliczy koszt szkoleń i pomoże je optymalnie rozplanować na przestrzeni określonego czasu.
Wróć do pytań
11. Moi pracownicy rozwijają się, czy mogę otrzymać raport o ich postępie?
Wróć do pytań
Tak, możliwe będzie automatyczne tworzenie raportów o odbytych przez pracowników szkoleniach.
Wróć do pytań
12. Zapisałem(am) się na szkolenie, czy aplikacja powiadomi mnie o zbliżającym się terminie jego rozpoczęcia?
Wróć do pytań
Tak, aplikacja będzie posiadać wbudowane przypomnienia, dzięki czemu nie będzie potrzeby martwić się o terminy rozpoczęcia wyznaczonych szkoleń.
Wróć do pytań
13. Chcę się podzielić moją opinią o programie/projekcie/innej kwestii, czy jest jakieś miejsce w którym mogę to zrobić?
Wróć do pytań
Tak, uruchomione zostanie profesjonalne forum eksperckie, gdzie możliwa będzie wymiana opinii na różne tematy dotyczące szkoleń, projektu itp. kwestii.
Wróć do pytań
Pytania ogólne
14. Co to jest SaaS?
Wróć do pytań
SaaS (Software as a service, ang. oprogramowanie jako usługa) to sposób rozpowszechniania oprogramowania w chmurze internetowej. Sama aplikacja nie jest instalowana na komputerze odbiorcy, a dostępna jedynie przez internet. Producent aplikacji bierze na siebie obowiązek aktualizacji, zarządzania i udzielania pomocy w kwestii aplikacji, swoim klientom. Sama aplikacja jest wynajmowana odbiorcom (za opłatą lub za darmo), a nie sprzedawana.
Wróć do pytań
15. Czym jest chmura internetowa?
Wróć do pytań
Jest to nowoczesny sposób przetwarzania informacji, przechowywania danych i korzystania z programów za pośrednictwem Internetu. Opiera się on o ideę wynajmowania zasobów dyskowych lub/i mocy obliczeniowej klientom i udostepnianie im usług.
Wróć do pytań
16. Czym jest aplikacja webowa/internetowa?
Wróć do pytań
Jest to aplikacja wymagająca połączenia z internetem, jednak nie wymagająca instalacji na komputerze korzystającym z tej aplikacji. Dostęp do niej odbywa się z poziomu przeglądarki internetowej (np. Internet Explorer, Firefox, Chrome, Opera, itp.), najczęściej poprzez wejście na stronę internetową.
Wróć do pytań
17. Czym jest platforma mobilna?
Wróć do pytań
Platforma mobilna oznacza, w skrócie, urządzenie z zainstalowanym systemem mobilnym typu: Android, iOS, Symbian, BlackBerry OS lub innym. Tego typu urządzenia to zazwyczaj smartphony lub tablety.
Wróć do pytań
18. Co to jest zarządzanie wiedzą?
Wróć do pytań
Zarządzanie wiedzą (ang. Knowledge Management, KM) jest sformalizowaną ideą organizowania, gromadzenia, wykorzystywania i powiększania wiedzy wszystkich członków organizacji, w celu polepszenia działania tej organizacji.
Wróć do pytań
19. Co to jest zarządzanie zmianą?
Wróć do pytań
Zarządzanie zmianą (ang. Change Management, CM) jest sformalizowaną ideą wykrywania zmian, trendów, zarówno porządanych i nieporządanych, planowanych i nieplanowanych w celu jak najlpeszego przygotowania i/lub wykorzystania zmian w otoczeniu i wewnątrz organizacji dla jej własnych celów.
Wróć do pytań
20. Czym jest wieloplatformowy dostęp?
Wróć do pytań
Wieloplatformowy dostęp oznacza możliwość korzystania z tej samej aplikacji na różnych komputerach i róznych systemach operacyjnych (np. Windows, Linux, Unix, MacOS, itp.). Dodatkowo narzędzie eSkills pozwala na dostęp z platform mobilnych.
Wróć do pytań
21. Co to jest ICT?
Wróć do pytań
Szkolenia ICT (tzw. teleinformatyka, ang. Information and Communication Technologies) to jedna z najważniejszych gałęzi branży IT. Dla rozjaśnienia: szkolenia z zakresu ITC, to np. bezpieczeństwo informatyczne, informatyka biznesowa, marketing internetowe, itp.
Wróć do pytań
22. Kim są użytkownicy?
Wróć do pytań
Użytkownicy będą obsługiwać PARP HR eSkills Manager (zgodnie z systemem nazewnictwa beneficjentów systemu realizacji projektów innowacyjnych w PO KL), tj. pracownicy działów HR i kadra zarządzająca, w tym menadżerowie, kierownicy, dyrektorzy, członkowie zarządów i właściciele krajowych MŚP.
Wróć do pytań
23. Kim są odbiorcy?
Wróć do pytań
Odbiorcy produktu PARP HR eSkills Manager będą korzystać (również zgodnie z systemem nazewnictwa beneficjentów systemu realizacji projektów innowacyjnych w PO KL), tj. kadry pracownicze krajowych MŚP (w tym również ww. użytkownicy narzędzia, tj. kadry kierownicze/zarządzające i pracownicy działów HR, których kompetencje ICT mogą być włączone w zakres zarządzania wspomaganego narzędziem.
Wróć do pytań
24. Czy można korzystać z aplikacji nie biorąc udziału w projekcie?
Wróć do pytań
Nie jest to możliwe. By skorzystać z aplikacji eSkills należy się zarejestrować na stronie www.eskills.pl i wziąć udział w projekcie.
Wróć do pytań
25. MŚP: co oznacza ten skrót?
Wróć do pytań
Krajowe MŚP definiuje się jako firmy zarejestrowane i działające na terenie Polski, które kwalifikują się do jednej z trzech kategorii:
- przedsiębiorstwo średnie, zatrudniające mniej niż 250 pracowników, o rocznym obrocie nieprzekraczającym 50 mln EUR lub całkowitym bilansie rocznym nieprzekraczającym 43 mln EUR,
- przedsiębiorstwo małe, zatrudniające mniej niż 50 pracowników, o rocznym obrocie nieprzekraczającym 10 mln euro lub całkowitym bilansie rocznym nieprzekraczającym 10 mln EUR,
- mikroprzedsiębiorstwo, zatrudniające mniej niż 10 pracowników, o rocznym obrocie lub całkowitym bilansie za ostatnie 2 lata nieprzekraczającym 2 mln EUR.
- przedsiębiorstwo średnie, zatrudniające mniej niż 250 pracowników, o rocznym obrocie nieprzekraczającym 50 mln EUR lub całkowitym bilansie rocznym nieprzekraczającym 43 mln EUR,
- przedsiębiorstwo małe, zatrudniające mniej niż 50 pracowników, o rocznym obrocie nieprzekraczającym 10 mln euro lub całkowitym bilansie rocznym nieprzekraczającym 10 mln EUR,
- mikroprzedsiębiorstwo, zatrudniające mniej niż 10 pracowników, o rocznym obrocie lub całkowitym bilansie za ostatnie 2 lata nieprzekraczającym 2 mln EUR.
Wróć do pytań
26. Kto jest twórcą aplikacji PARP HR eSkills Manager, pod czyim jest patronatem?
Wróć do pytań
Realizatorem projektu jest firma CompSecur sp. z o.o. Sam projekt realizowany jest dla PARP (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości; http://www.parp.gov.pl) i jest współfinansowany ze środków Budżetu Państwa oraz środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wróć do pytań
27. Czy jest to projekt komercyjny?
Wróć do pytań
Nie, PARP HR eSkills Manager nie jest projektem komercyjnym. Jest to projekt rządowy, realizowany dla PARP (Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości; http://www.parp.gov.pl), współfinansowany ze środków Budżetu Państwa oraz środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wróć do pytań
28. Czy w firmach bez działu HR da się wykorzystać PARP HR eSkills Manager?
Wróć do pytań
Tak. W takich firmach odpowiedzialność za zarządzanie kompetencjami kadr leży wówczas zazwyczaj w gestii kadr zarządzających lub właścicielskich. Ponadto, sami pracownicy będą odgrywać czynną rolę w procesie planowania i rozwoju własnych kompetencji.
Wróć do pytań
29. Jakie wymagania muszę spełnić, by wziąć udział w projekcie?
Wróć do pytań
By wziąć udział w projekcie należy być pracownikiem krajowego MŚP (mikro, małego lub średniego przedsiębiorstwa, zarejestrowanego i działającego na terenie Polski).
Należy się zarejestrować w projekcie i wypełnić kwestionariusz projektu.
Należy się zarejestrować w projekcie i wypełnić kwestionariusz projektu.
Wróć do pytań
30. Czym jest ścieżka kompetencyjna?
Wróć do pytań
Ścieżka kompetencyjna jest to droga rozwoju wiedzy na tematy związane z zajmowanym stanowiskiem. W przypadku eSkills ścieżkę kompetencyjną pracownika określają przebyte do tej pory szkolenia oraz nowe, sugerowane przez inteligentny algorytm.
Wróć do pytań
31. Czym jest luka kompetencyjna?
Wróć do pytań
Luką kompetencyjną określamy braki w kompetencjach pracowników w stosunku do zajmowanego stanowiska. Luki kompetencyjne można zniwelować biorąc udział w kursach i szkoleniach oraz uzyskując certyfikaty.
Wróć do pytań
32. Czy dane mojej firmy są bezpieczne w PARP HR eSkills Manager?
Wróć do pytań
Tak, wszystkie dane zawarte w PARP HR eSkills Manager trafiając do bazy danych naszej firmy są objęte wglądem jedynie przez Państwową Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości lecz w żadnym wypadku nie są udostępniane publicznie.
Wróć do pytań
Kontakt
33. Dane kontaktowe realizatora projektu
Wróć do pytań
Infolinia PARP HR eSkills Manager:
71 722 80 48
CompSecur sp. z o.o.
Sekretariat PARP HR eSkills Manager
ul. Piłsudskiego 74
50-020 Wrocław
Fax: 71 722 8039
(czynny: pn-pt, 11:00-16:00)
e-mail: info@eskills.pl
71 722 80 48
CompSecur sp. z o.o.
Sekretariat PARP HR eSkills Manager
ul. Piłsudskiego 74
50-020 Wrocław
Fax: 71 722 8039
(czynny: pn-pt, 11:00-16:00)
e-mail: info@eskills.pl
Wróć do pytań